Kutas Józsefet, a Pécsi Széchenyi István Gimnázium igazgatóját kérdeztük az érettségik első pillanataiban. A digitális munkarend az érettségire való felkészülésben a megszokottól eltérő kihívás elé állította a maturáló tanulókat. Ebben az izgalommal teli időszakban osztálytársaik, tanáraik fizikai jelenlétének hiányát a végzősök még jobban érzik.

forrás: hirado.hu

– Hogyan készülnek a diákok nálatok az érettségire?

– Lelkiismeretesen készülnek az érettségire, sokat tesznek, hogy ez a szokatlan körülmények ellenére a lehető legjobban sikerüljön. Érzik a feladat súlyát, tudják a tét nagyságát! Rendelkeznek a munkarendhez szükséges eszközökkel. Nyolc diákunk kért eszköztámogatást, ezt teljesítettük. Legtöbbjüknek az átállás nem jelentett problémát, a nehezebben boldogulók osztálytársaik, szaktanáraik, osztályfőnökük segítségével jutottak túl a kezdeti nehézségeken. Gulyás János lelkész úrral egyetemben igyekszünk a más jellegű problémákat is orvosolni.

– A tanárok mivel tudták segíteni a vizsgára készülőket?

– A kollégáknak új  kihívást jelent ez a szükségszerűség miatt kialakult feladat. Célravezető módszereket kellett találniuk, eddig ismeretlen programokkal kellett szorosabb barátságot kötniük ahhoz, hogy az adott körülmények között minél hatékonyabban tudják felkészíteni tanítványainkat a megmérettetésre. Több energiába telik a tanórákra való felkészülés, a webes alkalmazások (Google Classroom, Meet, Skype, Zoom…) megismerése, használatának elsajátítása, a tananyag átadásának, számonkérésének más formában történő kidolgozása. A kollégák között zökkenőmentesen működik a közös kihívásnak megfelelés: megosztják egymással tapasztalataikat. Igyekeznek a vázlatok átadása mellett, helyett online órákon átadni az ismereteket, segíteni a felkészülést, reagálni a felmerülő kérdésekre, problémákra. Figyelünk arra, hogy ne legyen túlterhelés, de a célokat mégis elérjük, összehangoljuk a különböző tantárgyak házi feladatainak mennyiségét, a számonkérések ütemezését, módozatát.

– A diákok összefogásában, egymás segítésében mit lehetett tapasztalni?

– A tanulók között az online térben való kapcsolattartás nem jelent problémát, „digitális bennszülöttek”. Újdonság az, hogy jelenleg nagyobb mértékben segítik egymást e térben is. Facebook-csoportokban rendszeresen konzultálnak, megvitatják a felmerülő problémáikat egymással.

– Hogyan készült fel a gimnázium a rendkívüli helyzetben a vizsgák napjaira?

– Az érettségi vizsgákat a veszélyhelyzet miatt érvényben lévő jogszabályi változásoknak megfelelően szervezzük. Kiemelt figyelmet fordítunk a résztvevők egészségének védelmére. Fenntartónk, a Baptista Szeretetszolgálat, valamint a kormányhivatal hathatós segítségével mindenkinek tudunk biztosítani szájmaszkot, védőkesztyűt, kézfertőtlenítési lehetőséget. Önerőből finanszírozzuk az iskola és bútorzatának megfelelő fertőtlenítését.

– Speciális kérések is adódtak?

– Két tanulónk kért és kapott a vonatkozó előírásoknak megfelelően halasztási lehetőséget (ők az őszi vizsgaidőszakban adhatnak számot tudásukról), a többiek  megkezdték az érettségi vizsgákat. Sok-sok éves munkánk elismeréseként az emelt szintű írásbelik jelentős része is nálunk zajlik, ezen feladatot is igyekszünk hibátlanul ellátni.


Elindult egyházunk hírlevele, melyben tájékoztatást adunk aktuális híreinkről, eseményeinkről. Iratkozzon fel ön is!


Köszönjük!

Köszönjük mindenkinek, aki idén a baptisták társadalmi szolgálatát támogatta adója 1+1%-ával!