A Palánta Gyermek- és Ifjúsági Misszió nyári balatoni missziós programján ismerkedtem meg augusztus elején Balázsné Samu Reginával, a misszió önkéntes munkatársával. Reginával – többek között – a „Boldogságkeresők” programról és annak tapasztalatairól is beszélgettünk.
Kérlek, mondj magadról néhány fontos dolgot elöljáróban!
1993-ban tértem meg. Hódmezővásárhelyen élünk a családommal. Szegeden járok közösségbe az ottani Otthon Gyülekezet tagjaként. Két felnőtt és két tinédzser gyermekem van. (Az Otthon Gyülekezet egy evangéliumi keresztény közösség.)
Miért tartottad fontosnak, hogy – a polgári foglalkozásod mellett – még önkéntes munkát is vállalj, éppen a „Boldogságkeresők” programban?
Szívügyem, elhívatásom, küldetésem, hogy a fiatalok körében az ige magvait vessem. Fontosnak tartom, hogy minél korábban halljanak az igazságról, legyen lehetőségük jó döntéseket hozni.
Kérlek, röviden mutasd be ezt a programot!
Ez az anyag nyolc témakörből álló, keresztény értékeket hordozó programsorozat felső tagozatosoknak és középiskolásoknak, a 10–18 éves korosztálynak. Témakörei:
- Ki vagyok én? (identitás, önazonosság-tudat)
- Digitális függőség – Mély víz, csak úszóknak!
- Zaklatás, szekálás (veszélyes kapcsolatok)
- Győztes önuralom
- Alkohol, függőség
- Drogmámor vagy valóság (drogprevenció)
- Szerelem receptre (szexualitás)
- Kommunikáció (társas magány)
Elérhető az interneten a boldogsagkeresok.hu címszó alatt.
Ezek a témák emlékeztetnek engem a Timóteus Társaság által egykor kidolgozott és sokak által alkalmazott FÉK (Fiatalok az Élet Küszöbén) programra. Hogyan és mikor kerültél kapcsolatba a kérdéskörrel?
Még a világjárvány idején végeztem el egy internetes bibliatanító tanfolyamot a Palántánál. Majd segítő lettem a képes Bibliák kiosztásában. Tavaly ősszel vettem részt a Palánta által szervezett „Boldogságkeresők” hétvégi felkészítő tanfolyamon néhány testvérrel együtt a gyülekezetünkből. Ezt követően rögtön el is indultunk a szolgálatban novemberben. Egészen a tanév végéig rendszeresen jártunk az iskolai osztályokba, és megvalósítottuk a tanfolyamon tanultakat.
Mely iskolákban fordultatok meg? Kikkel kerültetek kapcsolatba?
Csanád-Csongrád vármegyében kilenc katolikus fenntartású általános iskola 5–8. osztályos diákjaival, kb. 250 fővel. A középiskolában pedig három 9. osztálynak adtunk órákat.
Milyen tapasztalatokat szereztetek a diákok körében?
A tanulók – szinte kivétel nélkül – rendkívül fogékonyak, nyitottak és érdeklődők a felsorolt témák iránt. Aktívan részt vettek a foglalkozásokon. Tisztelettudóak, fegyelmezettek voltak. Zömében most hallották először a tiszta evangéliumot. Az írásbeli visszajelzésekből kiderült, hogy mind a nyolc témában érintettek, illetve nagy szükségük van a segítségadásra, tanácsolásra. Sok visszajelzés azt mutatta, hogy nincsenek tisztában önmagukkal, identitászavarral küzdenek. Fontos feltárni ezeket a problémákat, és helyes irányt mutatni.
Kiknek ajánlod ezt a programot megvalósításra?
Osztályfőnököknek, keresztény pedagógusoknak, hittanoktatóknak. Osztályfőnöki órák, hit- és erkölcstanórák keretébe beleillik.
Említetted a képes Bibliák kiosztását. Miről volt itt szó?
Lehetőség nyílt arra, hogy a Palánta önkénteseként szintén Csanád-Csongrád vármegyében bejussunk olyan általános iskolákba, óvodákba, ahol az intézményvezető engedélyezte, hogy szétosszunk Biblia-adományokat. 9000 db képes Bibliát osztottunk ki 56 óvodában és 30 középiskolában. (A megyében 100 óvoda és 100 iskola van.)
Úgy a Bibliák kiosztásának megszervezése és lebonyolítása, mint a Boldogságkeresők program megvalósítása nagy elkötelezettséget feltételez, és nagyon időigényes. Hogyan fér ez az életedbe?
A vállalkozásunkban dolgozom mint pénzügyi ügyintéző. Kötetlen munkaidőm van.
Köszönöm a beszélgetést. Isten további vezetését és gazdag áldását kívánom az életedre, szolgálataidra.
Pálinkás Ibolya